עמוד השדרה- 4 טיפים לתחזוקה יומיומית פשוטה

אחת המטרות בתרגול היוגה ( ולדעתי בכלל בחיים) היא להביא את עמוד השדרה לאורך מיטבי ולמצב אופטימלי .
כשהמרווחים בין החוליות מתרחבים עמוד השדרה מתארך; במקום קריסה של חוליה אחת על גבי האחרת משתחרר המון עומס ולחץ מן המערכת העצבית המשתרגת בין החוליות, והיא יכולה לתפקד ולהרגיש טוב יותר . כשזה קורה פוסקים איתותי הכאב בגב, השכיחים ומוכרים כל כך למרבית האנשים.
כאשר אנו משחררים, מגמישים ומאריכים את עמוד השדרה יום יום הוא מגיע למצב מיטבי מבחינת תנועתיות וגמישות - מה שמאפשר תנועת נשימה עמוקה יותר לאורך החוליות, זרימת אנרגיה טובה ועוצמתית יותר בערוץ האנרגיה הראשי = הסושומנה (המקביל לעמוד השדרה בגוף האנרגטי) ,זקיפות, התארכות בכל הגב והגוף, תחושת תמיכה, כוח, מרכז חזק ויציב. כשהגב ועמוד השדרה ארוכים גם אזור הבטן מתארך ומאפשר נשימה פתוחה ומלאה יותר שמקנה לנו נמרצות ערנות ריכוז והמון אנרגיה זמינה בכל שעות היום! 

מה צריך לעשות כדי שזה יקרה:

  1. לחזק את שרירי הליבה שזוקפים ומאריכים את החוליות והגב.

  2. להניע את עמוד השדרה לכל הכיוונים בפיתולים, מתיחות לצדדים, התארכות קדימה, קשתות לאחור

  3. שכיבה על הגב, נשימה עמוקה עם דגש על הארכת הנשיפה; איסוף עמוק של הבטן לעבר האדמה ולחיצת בסיס הגולגולת למזרן בנשיפה, וניפוח הבטן מעלה עם הקשתה של הגב התחתון בשאיפה- האגן מתגלגל קדימה ואחורה ויוצר תנועה עמוקה בחוליות הגב התחתון

  4. הרפיה בתנוחת עובר עם נשימה עמוקה אל עמוד השדרה הגב והבטן לכמה דקות בכל יום.

 

חזקו והאריכו את עמוד השדרה- הציר המרכזי שלכם והישארו זקופים.


באהבה שונטל

 

 

 

Please reload

חדש במרכז

סדנת מבוא חושפת עשירה ומרתקת לקראת קורס היוגה והפסיכולוגיה של הגוף

1/8
Please reload

מאמרים אחרונים
Please reload

בריאה - מרכז היוגה והמודעות של שונטל ממן

מושב מגדים, חוף הכרמל
לתאום שעור / טיפול חייגו עכשיו: 0528-563656