מזונות על - אצות

ישנם מזונות שהטבע העניק לנו, שריכוז חומרי ההזנה, החיסון, ההנעה, הערור בהם גבוה מהרגיל בירקות ובפירות טבעיים וחיים, לא כל שכן במזון מתועש. החברות השבטיות המסורתיות הכירו בהן כתרופה למחלות, כמנחה לאלים ומלכים, כתפילה לפוריות ואונים, כרוממות נפש....המדע המודרני מגלה עוד ועוד ממצאים על מגוון הויטמינים והמינרלים המצוי בהם, על החלבון השלם שבהם, על האצת חילוף החומרים שהם יוצרים, על הורדת הכולסטרול והסוכר שהם גורמים בדם, ועל היותם נוגדי חימצון רבי עוצמה.

 נוגדי חימצון או בלעז אנטי אוקסידנטים, מצמיתים את הרדיקלים החופשיים, ומונעים את תהליך החימצון. בעולם המודרני שבו אנו חיים, גופנו נחשף לרדיקלים חופשיים בזיהום האויר,המים והקרקע. בתעשיית המזון האמריקאית נספרו למעלה מ9000 גורמי חימצון שונים.....

תהליך החימצון עומד בבסיסן של הווצרות מחלות והזדקנות רקמות.

 

התרגלנו להוסיף למזונותינו תוספי מזון מקופסלים פרי יצירתה של המעבדה. אנו נוטלים מינים שונים של וויטמינים,מינרלים ואנזימים כשכל אחד ארוז בפני עצמו, ורמת הספיגה של כל אחד מהם לא ידועה כי הוא תוצר מעבדה.

שוב ושוב עולה מוצר אופנתי המכיל וויטמין מסוים ושוב ושוב הוא יורד כי חסר בו האלמנט שמפעיל אותו. רק הטבע יודע את שלמותם של דברים, באיזה הרכב ויחסים צריך להיות זרע, פול, פרי, עלה, אצה, שורש ופרח.

בחרתי לספר לכם על חלק מהם, עליהם אני ממליצה בשימוש יומיומי.

 

אצות: מתחלקות לאצות ים ואצות אגמים.

אצות ים: שפע וויטמינים ואפילו בי 12 שפע כלורופיל שפע מינרלים: אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום, נתרן, גופרית ויסודות קורט: יוד ופלואור.

מכילות חומרים שמאיצים את חילוף החומרים ומקלים על עיכול. במדינות לחופי הים נהגו התושבים לאכול אצות.

נורי: דף מלבני קלוי ברפרוף מעל אש. לסושי או לפורר מעל סלט או מרק.

קומבו: אצה לבישול מרקים וקטניות. להשרות רבע שעה לפני הבישול ולהכניס לכל זמן הבישול. מסייעת לעכל קטניות.

וואקאמה: אצות "קייציות" השרייה קצרה והוספה לסלטים או מרקים.

 

יש לשים לב לרמות היוד שבאצות ולמנוע ממי שנוטל תרופה לבלוטת התריס לאכלן. באצות אגמי מתוקים אין יוד.

 

אצות אגמים מתוקים: ספירולינה ניתן לרכוש אצלי.

 

ספירולינה: מכילה 65% חלבון שלם זה יותר מכל מזון קיים, ומכילה את כל חומצות האמינו החיוניות בצורה הקלה ביותר לספיגה ובנייה של חלבון שלם.

היא מולטי וויטמין המכילה גם וויטמינים מסיסים במים וגם וויטמינים מסיסים בשומן.כמו כן מכילה וויטמין בי 12 וברזל ברמות הגבוהות בטבע ובזמינות הגבוהה ביותר לגוף. שפע של מינרלים, אנזימי עיכול, חומצות שומן ונוגדי חמצון.

הספירולינה מאד ירוקה ומכילה המון כלורופיל. טעמה וריחה אינם פשוטים ולכן אני משתמשת רק בחצי כפית בשייק, סלט או כדור אנרגיה.

 

כלורלה: לא אצה אלא יצור חד תאי בעל ריכוז הכלורופיל הגבוה ביותר.

מכיל חלבון שלם, חומצות שומן חיוניות, אומגה 3, וויטמינים מסיסי מים ומסיסי שומן, B12  בצורתו הזמינה לגוף, מינרלים: סידן, מגנזיום, אשלגן, נחושת, ברזל, אבץ מכיל את פקטור הגדילה ונוגדי חימצון.

Please reload

חדש במרכז

סדנת מבוא חושפת עשירה ומרתקת לקראת קורס היוגה והפסיכולוגיה של הגוף

1/8
Please reload

מאמרים אחרונים
Please reload

בריאה - מרכז היוגה והמודעות של שונטל ממן

מושב מגדים, חוף הכרמל
לתאום שעור / טיפול חייגו עכשיו: 0528-563656